Grundläggande tänk och information

Det förekommer en stor förvirring ute i landet, vad det gäller hur man ska äta, vad för tillskott man ska ta, om man ska ta tillskott, olika dieter hit och dit, konstiga symtom, massor med allergier, psykiska besvär, osv. En fantastisk möjlighet öppnades för ca 5 år sedan, när jag började med håranalyser. Dock har jag jobbat med hälsa, massage och friskvård i drygt 14 år, men detta var något i hästväg. Erfarenheten av dessa år, ligger som en bra grund och en stor hjälp, att verkligen kunna hjälpa till.
Förvirringen består i all information vi får från alla dessa olika terapeuter, från media och från forskare.
Jag är en av två i Sverige, som jobbar på detta grundläggande sätt och använder kinesisk medicin som ett tillförlitligt verktyg. Den andra personen är min pappa, sedan 40 år, men då mest på djursidan numera.
Det är inte så krångligt att få ordning på symtomen och det är inte så krångligt att just, tänka. Mat måste vi ha, vatten är ett måste och nu även mineraltillskott, då stressen knäcker även den bäste. Maten är undermålig för det mesta, vad det gäller näring och är en orsak till varför vi får problem. Tillsatser gör sitt. Problemen ökar när det inte tycks räcka med att äta basic. Det ska provas på den ena dieten efter den andra, massvis med tillskott av olika kvalité och mängd, den ena säger si och den andre säger så. Vi hinner dessutom inte vänta på resultaten, utan stressar snart vidare till nästa "mirakelkur".
Stora företag tar tag i människor och drar dem på pengar, för tillskott, håranalyser, mm och de blir ännu mer stressade av alla diagram och staplar som dimper ner i lådan.
Jag säger inte att vi inte har t.ex. tungmetaller i kroppen, för det har vi, men det är ointressant vilka alla är. Visst, de gör skada var och en, men flera måste vi ha, dock i mindre doser och ibland blir det fel i kroppen. Jag tycker bara inte vi ska snöa in på det.
Bra mat, det går att hitta, självklart i vilken butik som helst. Rent vatten och vila. Och använd hjärnan! De flesta jag gjort hårprov på, säger när de får se resultatet, ja, det var det jag visste, tänkte. Det är sunt att vara nära sig själv. Jag må vara en i mängden av seriösa terapeuter, inte vida känd, men jag är ärlig och står för det jag gör och kan och får resultat. Ett stort företag någonstans i världen, med massor av anställda och resurser i miljonklassen, är ingen garanti för goda resultat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn