Fibrostudie påbörjad

Då har jag gjort ett antal håranalyser och redan börjat få en bild av hur saker och ting hänger ihop.
Jag ska försöka vara så tydlig jag kan i mina förklaringar, men den som inte förstår är välkommen med frågor.
Efter närmare 18 år i mitt yrke har jag hyfsat bra koll och vet hur det mesta hänger ihop, men det är svårt ibland att tänka annorlunda mot den vanliga vården. Vi tänker inte lika fast vi borde.
Trots att vår moderna sjukvård kommer från österländskt tänkande och från de gamla grekerna, så är dagens medicinare styrda att jobba på ett visst sätt.

Fibromyalgi är ett ord som betyder typ, inflammation i muskelfibrerna samt knutor.
När jag läser om de som väntar upp till 7 år på att få just den diagnosen blir jag mest arg.
Det börjar inte likadant för alla som till slut hamnar där.
En del råkar ut för olyckor och dessa spelar också in så klart och då blir det lite mer komplicerat.
En whiplash t.ex. kan ställa till det rejält i kroppen och symtomen som följer liknar de som leder fram till det vi pratar om.

Jag hävdar nu att den stora orsaken till värk av detta slag är, FÖRGIFTNING.
Redan här blir en del förargade och hävdar tillbaka att så är inte fallet för det säger inte doktorn.

Vi är alla likadana i grunden, men ibland råkar man ut för olika saker i livet. Infektioner, olyckor, svåra sjukdomar, stress, skilsmässor, utbrändhet, osv. Alla dessa trauman belastar kroppen på olika sätt. Då uppkommer mineralbrister, vilket det alltid gör när kroppen jobbar för hårt.
Dessa brister gör att funktionerna i kroppen blir lidande och fungerar sämre. Rättar man till obalansen, alltså fyller på med mineraler, vilar, dricker vatten, då reparerar kroppen det som är bristfälligt och allt är som vanligt igen.
Ibland går det för långt och då "fastnar" problemet i kroppen. Detta händer när vi inte lyssnar utan går vidare i livet.
Vi tycker att huvudvärkstabletter är fantastiska. De tar bort smärtan, alltså symtomen, men vi frågar oss sällan varför huvudvärken dök upp. Det är dumt.

I de prov jag hunnit med att göra så finns det en röd tråd eller flera rättare sagt.
Alla de reningsorgan som bara måste fungera, gör inte det ordentligt. Dessa är; tarmsystemet, levern, njurarna, lungor och hud. Här kommer FÖRGIFTNINGEN in i bilden. Exakt likadant fungerar en bil. Så länge alla filter fungerar, så fungerar bilen. Blir det fullt av skräp i t.ex. bränslefiltret, så stannar bilen till slut. Det gör kroppen också.
Vad händer om sopbilen inte hämtar dina sopor under sommaren?
Jo, skräpet ruttnar, det bildas bakterier, det möglar, fåglar och råttor, alltså parasiter kommer och festar. Detta händer i kroppen också.
Proven visar på svampinfektioner, tungmetaller, inflammationer i nerver och muskler, stress på binjurar, hormonstörningar, infektioner, instabila diskar i rygg och nacke, mm.
Vi ska reda ut allt detta på vägen. Nu jobbar jag vidare och återkommer snart igen.


Kommentarer

  1. Spännande och intressant.... Har själv funderat mycket i dessa banor och har svårt att acceptera min diagnos. Jag ville ha en röntgen sist, min läkare så åt mig att det f0r vara bra nu med u undersökningar och idéer och att jag får acceptera att jag har fibromyalgi. Svårt att acceptera att alltid leva med denna plågsamma ständiga värk. Längtar efter att läsa mer från dig�� Vänligen Christina

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, det är ungefär så det brukar låta till slut.Problemet "syns ju inte" och då är det svårt att göra något. Det finns mycket man kan göra. Det går inte att fixa allt och alla men jag har erfarenhet av många som blivit av med stora delar av värken, vissa med hälften och andra med 20 % vilket gör ofantlig skillnad, trots allt. Tack för att du läser. Anders

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja håller med.., min fibro bröt ut efter ett 1/2 år i ett dagis med svartmögel.., så ja förgiftning tror jag absolut på.. , å dina andra funderingar stämmer mycke överens med vad min Norske företagsläkare fundera..Annika i Finland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja det är en stor del i det hela men flera faktorer har sin roll. Det är mer än funderingar. Det är så här jag jobbar.

      Radera
    2. Hej! Ja det är en stor del i det hela men flera faktorer har sin roll. Det är mer än funderingar. Det är så här jag jobbar.

      Radera
  4. Hej, vet inte om du lyssnat på Anna Sparre 4health? I ett avsnitt där hon pratar med Ewa Berthagen så säger Ewa att fibromyalgi alltid är ett resultat av en obehandlad underfunktion i sköldkörteln. Som nydiagnostiserad med fibro så söker jag infallsvinklar från många håll! Mvh Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nej det har jag inte gjort. Sköldkörteln är så klart inbland och är en av alla funktionsstörningar som blir av diverse brister. Sköldkörteln har över hundra symtom som innefattar allt från förstoppning till reumatism.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn