Förgiftning Fibrostudie

Detta sker när kroppens reningsorgan inte gör vad de ska fullt ut.
Det första som blir förgiftat är hjärnan. Där finns hypofysen och hypotalamus, två viktiga organ för att vi ska fungera. När det blir slaggprodukter och andra gifter i blodet minskar flödet och därmed också syresättningen. Skräpet förgiftar då hypofysen och då jobbar den sämre. Den skickar normalt signaler till sköldkörteln som arbetar med alla hormoner. Om denna körtel får "fel" signaler från hjärnan, då vet den inte riktigt vad den ska göra och då börjar oredan i hormonsystemet.
Sköldkörtel kan ge ifrån sig över hundra olika symtom när den inte fungerar som den ska.
Det spelar ingen roll om det är över eller underproduktion, detta ger bara olika symtom. Fungerar inte sköldkörteln som sådan då blir det ändå problem.

Nästa steg är könskörtlarna och dessa arbetar med könshormonerna. Här blir störningarna precis lika stora som i sköldkörteln, vilket leder till andra symtom.
Oreda i hormonsystemet ger oreda i hela kroppen.
De jag hittills gjort analys på har samtliga störningar på alla de platser jag beskriver här.

Det är viktigt att lyssna på kroppens signaler. Det är viktigt att äta bra, dricka vatten, se till att mage och tarm fungerar som de ska.
När det börjar gå "trögt" i kroppen, då känns det tungt och man blir ofta trött. Detta leder ofta till att man "boostar" med kaffe eller socker.
Problemet här blir att detta också stör hormonerna. Får man sedan inte denna "kick" blir man nedstämd och så är man inne i en spiral.
Ämnen som också stör hypofysen är tungmetaller. Här har jag hittat bly i samtliga prov. Detta är avlagringar från amalgamfyllningar. Det är små mängder vi pratar om, men med tiden ökar påfrestningen på kroppen och då ökar också mängden till slut av dessa metaller.
Detta ger också hormonstörningar.
Vi fortsätter resan om ett tag.


Kommentarer

  1. Vad tänker du att vi skulle kunna göra? Jag har nu slutar helt med morfintabetter då min läkare ser att jag blivit " morfinist". Jag tog inte ens en Alvedon för 6 år sedan vid huvudvärk. Nu tar jag väldigt många treo,Alvedon fast jag inte anser att de hjälper varje dag. Tar "drinkar" varje kväll fast jag varit näst intill helnykterist tills för ca 4 år sedan, då jag inte kunde se en anledning ens till ett glas vin. Jag vill bara dämpa mina smärtor och jag vet inte hur. Tränade hårt i 4 månader i tron att det skulle frigöra smärtstillande ämnen... nops. Skäms att jag skriver så öppet och ärligt till dig här .. offentligt. Men det är min nakna skamliga sanningen. Följer dina i lägg med intresse

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig. Det går att gör mycket. Återställa balnser i kroppen som har med beroende att göra. Avgifta från mediciner stärka leverfunktionen njurfunktionen mm. Sciobehandling som jag har här funkar väldigt bra. Jag vet inte bar du bor eller hur det ser ut i övrigt men skicka gärna ett mail eller hör av dig på telefon.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Antidepressiva medel och barn

Inslag i Tv4 om Fibromyalgi