Komplettering till insändare Markbladet 8 mars

Av utrymmesskäl fick jag minska antal tecken i min insändare igår.
En kommentar gav mig en anledning att göra en liten komplettering och förtydliga ytterligare.
Vad jag vill peka på är att vi inte längre klarar oss med endast ett alternativ vad det gäller vår hälsa. Sjukvården gör självklart vad den kan, men i förlängningen blir det inte bättre och det säger även de som forskar i ämnet. Vi överdoserar antibiotika och mediciner och detta leder till fler problem än bra saker.
Kommentaren till min artikel var; "tycker detta låter som homeopati".
Min fråga blir då genast, vet personen vad homeopati är?
Betyder detta att vi tolkar allt som benämns "naturligt" som om det vore något väldigt konstigt och annorlunda som vi inte riktigt förstår oss på?
Jag tror det betyder att vi nu är så vana vid att läkare ska kunna hjälpa oss med Allt! Det kan de inte, tyvärr.
Vi har blivit fartblinda och missar information i jakten på att bli friska. Vi letar för det mesta långt utanför oss själva och det som är vardag bara finns där. Vi äter som vanligt, vi sover och lever på vårt sätt och när det väl händer något med vår kropp kliar vi oss i huvudet och undrar varför.

Jag vill belysa att vi måste kombinera den traditionella vården med alternativ. Vi måste sluta döva kroppens signaler om att något är fel med smärtstillande t.ex. Vi måste bli medvetna om att kroppen och naturen fungerar på ett visst sätt. Motarbetar vi naturen så blir det bakslag och det får vi nu svart på vitt flera gånger om året. Balansen är något rubbad och då ställer det till det på olika sätt.
Samma gäller vår kropp. Matar vi oss med kemikalier tröttnar våra reningsorgan och då leder det till andra problem. Det vi först upptäcker är olika symtom. Trötthet, hudutslag, allergier, magbekymmer, irritation, högt blodtryck, värk och många fler.

Alternativ i min värld betyder t.ex, massage, kosttillskott, naprapati, näringsriktig kost, motion, akupunktur, tankeförändring, öka vattenintaget, sömn, mm.
Detta är inget "hokus pokus" utan delar av vårt liv. Problemet är att vi inte tar ansvar för vårt liv utan lägger skulden och ansvaret på någon annan. Läkare, psykologer, politiker, experter och andra.
Jag får bekräftelse varje vecka på att det enkla och naturliga fungerar.
Den bekräftelsen kommer direkt från personen som blivit behandlad och de blir förvånade, men också lättade och glada över att slippa t.ex. värk varje dag.
Att få höra från en mamma att barnet nu är mer samlat, gladare, lugnare och fungerar bättre i vardagen gör mig glad och gör att jag tror ännu mer på dessa metoder. Inget hokus pokus utan bara ett annat sätt att tänka. tillbaka till det enkla och naturliga.
Tråkigt nog, när vi nu ändå nämner homeopati, är att denna verksamma metod nu har svårt för att "bryta igenom" och fungera på ett bra sätt och det beror på att vi är fulla av "skräp".
Då måste vi ta till kraftigare grejer och det är i mitt fall mineralblandningar som går rakt på orsaken och rent fysiskt "tvingar" funktionen att fungera. När det väl börjar fungera får man mycket gratis och andra delar av kroppen börjar också reagera positivt.
Massage är också fantastiskt för att lösa upp problem, både fysiska och psykiska.

Vårdkön är full av "kroniska problem". De kan få hjälp på annat håll, komma igång med sitt arbete, få ett bättre liv, tjäna pengar och lätta belastningen på hela samhället. Är inte det bra?
Hokus pokus hittar du inom trolleribranschen. Fråga Joe Labero hur han jobbar. Han avslöjar visserligen aldrig ett trick, men vi är fullt övertygade över att det finns en "naturlig" förklaring, eller hur?

Det finns alternativ till vården





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn