Hallå, är det någon hemma!?

Åter igen kan jag läsa om en skadad idrottare i tidningen. Fotbollsspelare med problem i baksida lår, igen. Då drar det igång ordentligt. Man kallar in experter, sjukgymnaster, läkare och man drar djupa suckar över eländet. Det läggs upp ett "träningsprogram" på ett antal veckor, som ska göra att killen frisknar till. Det tror i alla fall experten. Killen själv säger i intervjun att han tränat stenhårt nu i flera månader och kan inte förstår hur det kan bli så här då. Ja du, det kan man ju undra. Själv undrar jag om det verkligen är någon hemma eller om man bara glömt släcka ljuset. Vore det inte bättre att ta till "experter" innan det händer något? Nu tror jag inte denna stora klubb slarvar, men de missar en väldigt stor bit. Näringen! Kosten är a och o, men framför allt mineraler i tillskott. Att inte spelaren själv fattar att det inte går att träna stenhårt i månader utan att må bra, fylla på och fundera och vila och verkligen känna att saker och ting ger resultat, det är för mig helt otroligt konstigt. Rent ut sagt, dåligt.
När han kommer tillbaka från denna "träningsbehandling", kan jag nästan sätta ett antal kronor på att han kommer skada sig igen, så fort det blir allvar igen. Men för all del, lyssna inte på någon som kan. Släng ut miljoner på nya spelare och varför inte köpa fler nya om de andra går sönder, bra tänkt. Annars är jag aspirant på några tusenlappar och villig att hjälpa till, på köpet :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn