Helt otroligt!

Nu ska jag göra något jag inte brukar. Skriva samma sak i båda mina bloggar. Just för att det gäller oss människor och hur vi blir inmålade i ett hörn, av de som tror att de vet. I mitt jobb träffar jag människor med problem på olika sätt. Enklare saker som ryggskott eller muskelvärk är en ren vardag och sådant vi råkar ut för lite till mans. Igår höll jag en föreläsning och talade om mineraler och symtom, som dyker upp av just mineralbrist. Vi var ett glatt gäng på ca 15 personer och jag höll på i närmare två timmar. 45 minuter var det sagt, då det skulle vara en till, men han dök aldrig upp, så jag fick hela kvällen. De var så inne i det hela att kaffet kom på efterkälken rejält, nästan glömdes bort. Vi fick höra historier om i stort sett allt. Vad jag än tog upp i symtomväg, så var det alltid någon som räckte upp handen, nickade, pustade och suckade över igenkännandet. Det är skrämmande hur lite hjälp, läkning det ges i sjukvården och hur lite läkaren gör för att få ordning på folk. Det var allt från högt blodtryck, allergier till dåliga naglar och astma. Tänk då så många som har problem därute. En av deltagarna sa, att vi som jobbar med sådant som jag gör, borde skrika lite högre för att höras. Vi skriker väldigt högt, men ingen hör oss, än. På naturlig väg går det att åstadkomma massor. Så många aha, har jag inte hört på väldigt länge. Alla kände igen sig eller visste om någon med symtom, som heller inte fått den hjälpen de behöver. Flera hade också den erfarenheten att läkaren hade gett upp. Så vill du också ha hjälp eller vet någon med liknande problem, så hör av er på telefon eller mail, berätta för mig hur du mår och vill må.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn