Nyfiken sköterska...

Igår ringde det en kvinna som var lite försiktigt frågande. Hon sa hon jobbade på sjukhuset och hade sökt efter massage på deras interna hemsida. Hon hittade mitt nummer och information och även länken till min hemsida. Där hade hon fastnat på sidan om håranalys. Hon var så undrande om hur detta gick till. "Kan du verkligen se om man är glutenintolerant på håret?" Jag svarade att, visst kan jag det. Jag kan se i stort sett allt. Hon sa inte direkt att hon jobbade på sjukhuset, utan ville nog vara lite anonym först. Hon sa att det egentligen var massagen hon var ute efter, men frågorna om håranalysen tog över. Jag sa att mina kunder är väldigt förvånade när de gör testet och det visar på olika saker som läkaren inte har kommit fram till och att när de sedan får min behandling och blir bättre, bra, så undrar de varför inte sjukvården gör dessa tester. Hon hade provat självtesterna på apoteket, men de dömde jag ut direkt. Du får ju ändå gå till läkaren om det visar något och få behandling där sedan. Här får du allt på ett ställe och blir bra. Hon ville boka massage, men till slut var det för jobbigt med transportfrågan, långt att ta sig till Regementet, tyckte hon och jag brukar inte ha bilen till jobbet, osv. Nyfiken i en strut, men det är bara bra. Kanske de kan lära sig nåt, de också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn