Alternativmedicin, inte bara ett alternativ

Jag får väl ofrivilligt räkna mig till denna skara, de alternativa. Dock vill jag fastställa redan från början, att vi som jobbar med massage och friskvård(de allra flesta), på olika sätt, är ett Komplement till skolmedicinen. Illvilligt kan man säga, vi tar vid när skolmedicinen inte har fler förslag på medicinsk behandling. Vi är många som sitter inne med kunskap, om hur viktiga mineraler är för vår kropp, hur viktigt det är med bra mat och vatten, samt att vi vet att naturen inte tycker om att bli förgiftad. Varje dag blir människor överösta med mediciner, först en för själva sjukdomen, sedan en för biverkningen och sedan en för nästa problem som uppkommer av den första sjukdomen och sedan är vi igång. Alla dessa människor går på toaletten och små rester av alla dessa kemikalier hamnar i våra vattendrag, där naturen suger upp dem igen och vi som inte äter mediciner, får oss en dos av lite av varje.

Nu till själva personen som behandlar. Det finns säkert tusentals som utger sig för att vara både kvantterapeut, healer, "alternativare", homeopat, homeatriker, osv. Det finns många av dessa som vet vad de gör och jobbar helt efter sunt förnuft, medmänsklighet och är ärliga, men merparten är personer som inte har i branschen att göra överhuvudtaget. Man kan lätt skilja ut dem om man vet vad man ska lyssna och titta efter, men människor som har tröttnat på skolmedicinen, som redan är slutkörda i kropp och huvud, har inte den förmågan, utan faller för alla som har någon form av läkande besked. "Det får kosta vad det vill, bara jag får bättring."
Merparten av de som utger sig för att kunna hjälpa till och bota, både det ena och det andra, har själva en bakgrund av sjukdom, psykisk eller fysisk, kanske misslyckanden i livet som fått personen att bli "omvänd" och då med sitt "kall" försöka hjälpa andra stackars sjuka människor.
Jag har själv besökt några stycken bara för att kolla kvalitén och det är inga roliga besök. Det är mest medelålders kvinnor, med en livssyn som handlar om energier, änglar, "flum" och en empati som i de flesta fall, övergår i ett "gullande och ojande", alltså tillgjord, samt att man "kämpar för alternativmedicinen." Männen är mer burdusa och mer rakt på. De tar också otroligt bra betalt och skulle skatteverket ta sig en runda bland dessa, så skulle merparten åka dit ordentligt.

Om ni läser artiklarna och ser någon av filmerna som säger sig avslöja branschen, så sägs det också att "det är en mångmiljonindustri och Stängd för insyn."
Det är också ett stort problem. Många har verksamhet i källaren eller i någon liten lokal och dit hittar man bara på rekommendation eller en liten annons i dagspressen. I andra fall slår man på stort och annonserar för hundratusentals kronor och då kan man ju fundera på hur mycket skatt som betalas.

Vi behöver ett komplement till skolmedicinen och den dagen vi jobbar tillsammans, kan vi hjälpa dubbelt så många människor, att bli och hålla sig friska.
Det finns rykten om att vården börjat titta på håranalyser, men de kommer bita sig svansen, då de inte har något annat än mediciner att tillgå i behandlingen, vilket de redan använder Och hur bra blir det?
Hur kan jag då yttra mig så här om mina "kollegor"? De jag kallar kollegor, är välutbildade, kontrollerade och har en sann medmänsklighet och tar inget för givet. De uttalar sig inte om svåra tillstånd eller utger sig för att kunna bota dessa.

Jag är kontrollerad, medlem i förbund(KRY), innehar försäkringar, fortbildar mig hela tiden, betalar skatt, använder bara kontrollerade produkter, utan kemikalier, från en tillverkare som har de bästa vitsorden på marknaden, sedan början på 1900-talet, då de startade.
Min verksamhet är öppen och ärlig och vem som helst är välkommen att besöka.
Därför håller jag nu på med en studie om adhd på barn och har börjat behandla tre killar och det med mycket positiva resultat. Även par som har svårt att få barn, har jag tagit mig an och vi får hoppas på resultat där också. Jag vägrar ta mig an svåra tillstånd som cancer eller liknande och pratar Aldrig sjukdomar med patienter som gjort håranalys. Det får de ta med sin läkare. Jag kan hjälpa dem att få ordning på bristfälliga funktioner och det med endast naturliga medel.
Behandlingen i adhd-fallen, går ut på att tillföra sådant som kroppen saknar, vilket också forskningen kommit fram till, men de väljer mediciner och jag väljer naturen och få kroppen att fungera som den ska. Håranalys används också inom Rättsmedicinen.

#alternativmedicin
#terapeuter
#homeopat
#bioresonans
#håranalys


http://newsvoice.se/2014/04/02/nu-pagar-intensiv-mediakampanj-for-att-krossa-alternativmedicinen/












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn