Problematik...

Problem betyder ju före lösning, så det måste ju vara något bra. Det finns problem överallt och de är till för att lösas. Ibland går det lätt och ibland tar det tid. När det handlar om sjukdomar eller symtom kan det bli lite extra jobb. För ett år sedan erbjöd jag fyra familjer att sända hårprov till mig, då gällde det ADHD. Jag har redovisat vad jag kom fram till här i bloggen och har fortfarande kontakt med barnen och föräldrarna. Vad jag nu har upptäckt efter denna tid, är att det är oerhört problematiskt att ge sig in i den här världen av läkare, psykologer, tvivlare, lärare och pressade föräldrar.
Barnen har fått bra reaktioner, inte alla, men en del av dem. Någon svarade direkt, medan det tog längre tid för någon annan. Vad tänker jag då om detta?
Det finns alternativ att ta till, istället för konstiga mediciner. Jag har behandlat med tillskott av mineraler och vitaminer som påverkar kroppens egna signaler och funktioner.
Det fungerar.
Det som är det verkliga problemet eller problemen, är att jag har hamnat precis mitt i mellan. Inte mellan stolarna, utan mellan alla tankar, funderingar, oro och sturska läkare och sköterskor som pladdrar på om mediciner och hur bra det är, vad föräldrarna måste göra och inte göra, vad barnen ska tänka på, osv, osv. Läkare har uttryckt sig väldigt plumpt om det jag sysslar med och jag kan bara beklaga. Det måste kännas hemskt att ligga så långt efter i tanken som de gör.
Många frågar mig varför inte vården använder håranalys. Det är lätt att svara på. De har bara mediciner att tillgå i behandlingen och då blir det ju ingen skillnad mot hur det är idag. Det räcker med medicinförgiftade människor nu, tycker jag.
Vid i stort sett alla hårprov syns det förgiftning av olika slag. Kusligt, eller hur.
Så vad händer med adhd-testet? Vi kör vidare och ser vad som händer i fortsättningen.
I övrigt får jag många positiva kommentarer från mina patienter.
Hudproblem försvinner, de kan öka sin arbetstid, intellektet ökar, de blir piggare och gladare, magen funkar, värken minskar eller försvinner helt, mm. Det känns bra, tycker jag.

Idag hade jag en ny kund. Han hade haft ryggskott för en dryg månad sedan och hade varit hos naprapat och fått hjälp. En jag känner. Nu var det nästan bra, men det kvarstod stelhet, sedan någon vecka. Jag sa direkt att han behöver göra något åt sina fötter. Han tittade ner och blev fundersam. Det var ingen som sagt det tidigare, aldrig nånsin. Han sportar och varit aktiv i klubbar och fått både massage och annat genom åren. Jag förklarade ytterligare vad jag såg och kände och han blev mer och mer öppen. Han hade själv börjat komma till insikt om att det var något som inte var helt hundra i kroppen efter att ha fått ryggskott flertalet gånger. Efter behandlingen berömde han mig för min enkla förklaring om hur allt hänger ihop och bestämde sig för att komma tillbaka och göra inlägg till sina skor och ta fler behandlingar. Tänk att det skulle ta över trettio år innan han träffade någon som vet hur viktiga våra fötter är för resten av kroppen, bedrövligt.













Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn