Gästblogg om Scio gällande mage och tarm

Här låter jag ibland klienter berätta om sina upplevelser med egna ord.
Jag behandlar nu två personer med mag- och tarmproblem och använder endast Scio i första skedet.
Denna klient har fram till idag fått 4 st behandlingar.
Följande rader kommer direkt från klienten.


”Jag fick möjligheten att prova på scio-behandlingen hos Anders, då han sökte testpersoner med mag & tarmproblem. Eftersom jag under en lång tid haft problem med magen och inte riktigt förestått varför så såg jag det här som en möjlighet att kanske få svar på mina frågor. Tidigare har nämligen läkare sett att vissa av mina värden har varit förhöjda men de har inte kunnat förklara varför. 

Med hjälp av Anders & Scion har jag fått en mycket större förståelse för hur olika saker inuti kroppen hänger ihop, varför det inte fungerar som det ska och vad jag själv kan göra för att påverka.  

Scion fokuserar inte bara på mag & tarmproblemen utan jag har fått en inblick i vad som händer på olika platser i kroppen, vad som påverkat vad och vilka irritationsmoment och behov som finns. När jag hade nackspärr kunde Anders se precis i vilken nackkota som smärtan satt och kunde på så sätt behandla där. 

Anders förklarar väldigt pedagogiskt och sätter saker i ett sammanhang så det är lätt att förstå, relaterar till studier och tidigare forskning. 

Jag upplever att behandlingen gör mig lite trött och att jag ibland får huvudvärk, men det är det enda. Jag är väldigt imponerad av behandlingsmetoden och jag tror många hade haft nytta av den. Jag har lämnat i stort sett varje behandling med en aha-upplevelse!” 

Jag har fått reda på att jag ska undvika gluten samt laktos, inte dricka mjölk och dra ner på sockret, samt äta mer frukt och grönt. 
Samtidigt som jag gjort dessa förändringar i kosten har Anders behandlat med Scion ungefär var annan vecka. Resultatet har blivit att jag har fått en lugnare och mer regelbunden mage, förut upplevde jag att jag fick ont i magen efter måltider och känt att jag behövt rusa till toaletten, det känner jag inte i samma utsträckning längre. Vilket är en stor lättnad. 
Jag är spänd på att se vad som kommer hända med magen och hur kroppen reagerar när vi tillsätter de vitaminer och mineraler jag har brist på”. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn