Gästblogg Scio, IBS och huvudvärk

” Jag blev tipsad om att söka mig till Anders Blom för drygt ett halvår sedan. Mina största besvär var huvudvärk och magproblem. Huvudvärken slog till var och varannan dag och påverkade min vardag eftersom det var svårt att jobba. Magproblem i form av IBS hade jag haft länge och jag befarade att jag behövde acceptera läget som det var. Under scio-analys upptäcktes en överkänslighet mot gluten som jag nu utesluter helt ur min kost. Detta i kombination med övriga kostråd har gjort att magen är mer i schack än på många år. Även huvudvärken har minskat avsevärt och slår nu till ca en gång varannan månad. Ett annat problem var stelhet och knutor i ryggen. Ett problem som vi nu behandlar med massage.

Genom scio kan även det psykiska måendet så som stress, humör med mera utläsas. Även stress är ett stort problem för mig och jag har fått råd av Anders om vad jag skall tänka på i vardagen. Helhetssynen på kroppen anser jag vara unik. Att allt hänger ihop och påverkas av varandra. Det känns tryggt att få behandling av någon som tar hänsyn till hela kroppen och behandlar orsaken till problemen istället för symtomen. Samt att jag kan få behandling för flera besvär, stora som små, vid samma besök.”

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn