Hälsan framför allt

Det är väl så de flesta resonerar när de får frågan om vad som är viktigt här i livet. Bara jag får vara frisk. Här kommer ni kunna läsa om allt som har med naturlig hälsa att göra och att det inte behöver vara så krångligt. Jag ser gärna att ni medverkar i form av kommentarer och egna berättelser i alla sammanhang. Det kan gälla erfarenheter av läkare som inte lyssnar eller tvärtom. Det kan vara frågor om allergier eller andra "vanliga" problem. Då tänker ni, vad kan en massör om sånt?
Efter nära 14 års yrkeserfarenhet, tillsammans med studier av bland annat kinesisk medicin, näringslära, massage under många år, så har kunskaperna växt. Det som är mest spännande är de resultat som kommer av behandlingarna och hur mycket jag lär mig från dig som patient. Så nog kommer det finnas mycket att läsa här. Det mesta kommer vara så grundläggande att ett litet barn kan förstå, men jag vet av egen erfarenhet att vanor är svåra att bryta på alla sätt antingen det gäller nya behandlingsmetoder eller tankesätt. Konstigt nog litar vi "nästan" alltid på en man eller kvinna i vit rock och ifrågasätter aldrig innehållet i ett läkemedel, men när en "vanlig" terapeut, dock med samma kunskap, säger vad hon eller han tycker, då är det annat ljud i skällan och man blir väldigt nyfiken på burken med naturmedel och ifrågasätter varje ingrediens. Så häng med, så ska vi se vad vi kommer fram till.

www.abfrisk.se

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn