Varför sådant motstånd?

Har många patienter som undrar varför vi inte kan samarbeta med läkarna. Det undrar jag också. Nu är det ju faktiskt tvärtom, att de inte kan samarbeta med oss och att läkarna anser sig stå över alla, vad det gäller att ta reda på och hjälpa människor med olika symtom och sjukdomar. Vi samarbetar gärna. Jag kan nog prata för alla som håller på med samma som jag. Nästan varje vecka får jag fram orsaker som det har tagit läkare flera år att komma fram till och då har de ännu inte kommit fram till det, för de hittar inget som är fel. Trots att patienten fortfarande har samma symtom och går och lider. Det är då patienten tar saken i egna händer och kommer till mig/oss och då finner vi orsaken. Det kan innebära t.ex gluten och då ändrar vi kosten och inom en vecka, kanske fjorton dagar, så är patienten mycket bättre. Till det sätter vi till mineraler och andra riktade medel, helt naturliga och patienten mår ännu bättre. Läran vi jobbar med, både läkare och "vi andra", är exakt samma från början, så jag förstår inte tänket. Till en viss del gör jag det, för det är pengar med i bilden, då det gäller läkemedel och forskning. Kineserna har haft samma lära i närmare 10.000 år och den fungerar fortfarande, utan läkemedel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn