Intressant studie, redan...

Ni som följer mina inlägg, minns säkert att jag håller på med en liten studie beträffande ADHD. Jag har gjort två prov och kan redan nu säga att min erfarenhet och känsla stämmer.
Det är långt ifrån ett verkligt genombrott på något sätt, men väldigt intressant på många sätt.
Det som visar sig är liknande problem. Främst hormonstörningar och mineralbrist. Båda otroligt viktiga för att kroppen ska fungera optimalt. Mineraler har också en stark psykisk påverkan och det visar sig också här. Det som har med humör, känslor och visst beteende att göra. Allt hänger ihop.
Medicinen som används vid detta symtom, påverkar hjärnan, på konstgjord väg. Om man justerar dessa brister och störningar, så fungerar kroppens egna system bättre och kan själv göra det som det ska.
Mina misstankar om mag och tarmproblem har också besannats i ett av proven. Läs gärna det föregående inlägget om psykisk ohälsa.
Återkommer med mer information löpande.

#adhdbehandling

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn