Rättsmedicin svarar...

Kontaktade Rättsmedicinska igår och hörde mig för angående håranalys. Fick prata med en på labbet som jobbar med detta. Jag har haft ganska god koll på hur de arbetar, men aldrig frågat källan.
Robert, som han hette, var tillmötesgående och berättade gärna. I huvudsak använder de håranalys för att ta reda på om det finns droger i kroppen, men också om personen sköter sin medicinering, i de fall det är så. Urinprov används flitigt, just vid drogkontroll och där man behöver svar snabbt.
Jag frågade om de planerar eller om han visste, om det är på gång, att skolmedicinen kommer använda sig av håranalys, men det var det inte och han trodde inte att det skulle kunna bli möjligt heller.
Jag förklarade hur jag jobbar och han tyckte det lät fantastiskt.
Då kan jag konstatera, att vi som jobbar med alternativ medicin och så som jag jobbar, ligger årtionden före den traditionella vården. Det knapras medicin som aldrig förr och människor blir sjukare och sjukare, framför allt psykiskt, men allt hänger ihop, kropp och psyke är ett.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn