En studie i värk

Nu är det dags för nästa stora projekt.
Den här gången gäller det fibromyalgi, värk helt enkelt.
Vad kommer jag göra?
Jag inväntar nu hårtussar från ett antal personer som ska vara med i studien. Därefter gör jag håranalys och tar reda på vad som händer i deras kroppar och varför.
Jag ska leta fram gemensamma nämnare för dessa personer.
Vilka mediciner används?
Vad för slags kost äter de?
Vilka brister och funktionsstörningar finns?
Allt kommer vägas in noggrant och sedan görs en sammanställning av detta som jag presenterar inom någon månad eller två, allt beroende på hur mitt övriga schema ser ut.

När jag normalt pratar om varför det finns värk, så pekar jag alltid på inflammation i kroppen.
Detta är redan en sanning för oss som jobbar som jag gör, medan övriga vården ser det på ett annat sätt. Inflammation beror bland annat på förgiftning och den i sin tur kommer från bristfälliga funktioner i kroppen, som tarmfunktion, njurar, lever, m.fl.
Det blir spännande att få visa resultatet.
Jag uppdaterar bloggen utmed vägen, så häng gärna med och tipsa även andra.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mannen som pratar med hästar; Eddy Blom

Vi söker fler alternativ.

Antidepressiva medel och barn